Håller med till 100%

För er som inte läst detta klicka på länken under bilden och läs! Idag har jag tänkt prata om skola och sömn. Hur skolor tänker är något jag alltid funderat över. Jag har själv lidit av sömnsvårigheter i perioder men mest under högstadiet. 

Jag kan inte annat än hålla med dom som skrivit detta! Man har nog mycket press i skolan som tånoring och dessutom måste vara kroniskt trött är inget jag skulle rekommendera. Av egen erfarenhet så är nog högstadietiden den värsta tiden i mitt liv. Lite sömn, mycket press, som i sin tur ledde till en djup depprision. Finns nog inget som är bra med sömnbrist så lite extra sömn (och börja lite senare) skulle nog göra många tonåringars hälsor betydligt mycket bättre, eller vad tror ni? Någon som håller med mig? Kom gärna med era egna åsikter kring detta! 


http://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidiga-morgnar-halsofarliga-for-tonaringar

Allmänt | #sömnbrist, sömnbrist | |
#1 - - Elin Gåhlin:

Håller såklart med (för vem vill liksom inte sova längre hehe) men dock känns tidiga mornar=senare eftermiddagar. Vilket inte är speciellt kul:/

Svar: Nä förstår precis hur du menar, men nu tänker jag mer på dom i puberteten (som behöver mer sömn) inte te.x vuxna som jobbar osv för då skulle det nog bli lite jobbigt kanske :P
Alina

Upp