En favorit ansiktsmask!

Jag ÄLSKAR verkligen ansiktsmasker speceillt när man ser resultat! Men tyvärr har jag aldrig hittat någon ansiktsmask som jag tycker ha fungerat bra för just mig och min hy, så för inte så längesen så började jag testa på olika hemmagjorda ansiktsmasker (som jag hittat på internet) Så jag började helt enkelt att testa på egna hemmagjorda andsiktsmasker som ska "funka för min hy" och många av dom som jag testat har funkat riktigt bra! Så nu tänkte jag dela med mig av en ansiktsmask som funkat bra för mig, jag verkligen älskar denna och den passar min hy så bra (har ganska torr hy) 

Allt du behöver är:
Honung (helst flytande)
Kanel 

Du blandar 1-2 teskedar honung sen häller du i en del kanel (inte så noga med hur mkt kanel du tar, desto mer desto bättre skulle jag säga) Jag brukar alltid ta ganska mkt kanel, kanske 1 helt tesked eller mer. Sen applicerar jag det i hela ansiktet låter det sitta på i 15 minuter kankse? Brukar aldrig vara speciellt noga med hur länge den är på, sen innan jag ska tvätta bort masken så brukar jag skrubba lite  försiktigt en stund (kanelen gör att det blir som en skrubb) sen efter jag skrubbat klart så sköljer jag bort masken med ljumet/varmt vatten. 

Denna ansiktsmask fungerar bra om man är torr och även om man har stora porer som man vill förminska. Och det är just därför jag älskar denna mask för att den återfuktar (tack vare honungen) min hy, och kanelen drar ihop porerna (alltså mindre risk för finnar) 

Allmänt | |
Upp